Walter Velásquez Godoy tanári leleménye épp olyan népszerűségre tett szert Peruban, mint nálunk a vasalódeszkán úszást oktató testnevelőé.
A kecsua technika tanár pedagógiai bravúrja pedig a perui vidék távoktatási infrastruktúrájának ismeretében még inkább megsüvegelendő, mivel az Andok eldugott hegyi falvaiban a gyerekeknek többnyire se számítógépe, se okostelefonja nincs. Az kordillerák több ezer méteres csúcsai között található apró falvakban, akárcsak az Amazonas szintén nehezen elérhető településein, a távoktatás gyakran csak rádióadásokon jut el a gyerekekhez.
A technika tanár a nem túl lebilincselő rádióműsorok tananyagait egy általa készített robottal dobja fel, amit sokszor csak több órás szamaragolással tud eljuttatni a colcabambai gyerekekhez. (Colcabamba Peru egyik legszegényebb régiójában, a többnyire csak a kokain termelésről, és a Fényes Ösvény terrorszervezetről elhíresült Vraem régióban található.)
A technika tanár Kipit, a robotot teljes egészében újrahasznosított elemekből építette, még a "lelkét" is elektronikai hulladékokból keltette életre.
És mivel ezeken a távoli vidékeken villany sincs mindenütt, ezért Kipit napelemmel is felszerelte, hogy a sűrű andoki éjszakában sejtelmes neonkék fénybe burkolózva okíthassa a nebulókat.
Peru távoli falvaiban nem a spanyol az indiánok anyanyelve, ezért megtanította Kipit a kecsuán kívül még másik két, az őslakosok által beszélt nyelvre is.
A nyári szünetben Kipinél menőbb oktatási segédlettel már nem fogunk találkozni.
És ha Peruba jönnétek, akkor a www.inkalauz.hu oldalon rengetek programunk közül választhattok!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.