Vonattal a Machu Picchuhoz
31 km, másfél óra, és 130 dollár a retúr jegy, mi az?

train_-journey-to-machu-picchu.jpg

Cuzcóból többféleképpen is ellehet jutni Dél-Amerika legfőbb látványosságához. A leggyorsabban helikopterrel, aminek megvan az az előnye, hogy a fél órás út során a levegőből a környező hegyek ölelésében is megcsodálhatjuk a Machu Picchut. A leghosszabb, de az inkák, és a chaskik szelleméhez legközelebb áll a 4 napos klasszikus gyalogtúra, ami az Inka Birodalom megmaradt úthálózatának egy szakaszát követi hágókon, és völgyeken keresztül, hogy közvetlenül a Nap Kapun keresztül érjen el az utazó a fellegvár romjaihoz. A kevesebb idővel, és büdzsével, ám annál több kalandvággyal rendelkezők választhatják a közúti megközelítést helyi kisbuszokkal is. Ebben az esetben viszont az utolsó 10 kilométeres szakaszt Kosztolányi modorában, a sínek mellett gyalogolva kell megtenni, alagutakon, és vasúti hidakon is osztozva az Aguas Calientesig tartó szakaszon a menetrend szerint közlekedő vasúti járművekkel. Ennek a rövidebb túrának is megvan a maga bája.

train_-journey-to-machu-picchu_4.jpg

A legtöbben viszont vonattal érkeznek meg a világ 7 csodája közé beválasztott műemlékhez.  És ők is osztják azt a véleményt, hogy már a Machu Picchuhoz vezető út is csodálatos élmény, mivel az Aguas Calientesbe vezető másfél órás vonatozás sokak szerint a világ 10 legszebb vasúti utazása közé tartozik. Ollantaytamboban még felfedezhetjük az inka városka települészerkezetét, bár a legtöbben csak azért keresik fel, hogy itt vonatra szállva eljussanak a Machu Picchuhoz, ahova autóút innen már nem vezet. A vasútvonal az Urubamba folyó kanyarulatait követve ereszkedik le a nehezen megjegyezhető nevű inka kori település 2700 méter magasan található állomásától, a kétezer méteres szinten található Aguas Calientesig, hogy majd onnan busszal menjünk újra fel a szerpentinen a romváros bejáratához.

Ahogy ereszkedünk lefelé a vonatút során, úgy válik egyre zöldebbé, és dúsabbá a reggeli táj. Utunk elején az ablakon kinézve eleinte megművelt magaslati földeket láthatunk, a távolban a kordillerák havas csúcsaival. Az ezeken a rendkívül termékeny, évezredek óta művelt parcellákon bőséggel termő kukorica, quinoa, kiwicha, tarwi, és más haszonnövények alapozták meg az inkák erejét, és gazdagságát, ami nélkül Machu Picchut sem építhették volna fel. (És Ollantaytamboban is szerepel az útleírásunkban pár kellemes hely, ahol egészen kiváló quinoa levest, és remek tarwit készítenek, de a frissen sült tengerimalacukra sem volt még panasz soha.) Aztán, ahogy halad a vonat, néha kiállva egy szusszanásra a mellékvágányra, míg az egyetlen sínpáron elhalad a visszafelé közlekedő szerelvény, egyre zöldebb, és trópusi fákban gazdagabb lesz a vegetáció, miközben lejjebb ereszkedünk a magashegyi dzsungel párás klímájába. A mindvégig kétezer méter felett kanyargó vasúti nyomvonal ezáltal az Andok két különböző klímájú területét kapcsolja össze, így már magával az odautazással még különlegesebb élménnyé téve a Machu Picchu meglátogatását.

És ha Peruba jönnétek, akkor a www.inkalauz.hu oldalon rengetek programunk közül választhattok!

machu_picchu_with_lama_2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://inkalauz.blog.hu/api/trackback/id/tr1115737384

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Perui utak perui ízekkel

Mindenféle érdekességek Peruról azoknak, akiknek a Machu Picchu fent van a bakancslistáján, és azoknak is, akik már kóstolták az Inca Kólát. Egyéni, és csoportos utazóknak. És persze bármilyen más Peruval kapcsolatos témáról is szívesen beszélgetek, akár Viberen is. Soós Tamás, Lima

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása
Inkalauz nélküli perui járatokhoz is.