Szenvedés és pusztulás a limai járaton
A perui állatbarátokat is felháborította az az ép ésszel nehezen felfogható kegyetlenség, aminek következtében 20 állat olyan kínzásnak lett kitéve, hogy abba a többség, a szakemberek segítségnyújtása ellenére is, belepusztult.
A dél-amerikai földrészen honos kapibara a legnagyobb termetű rágcsáló a földön, amiből Lima nemzetközi repterén még 20 vadon befogott, élő példányt zártak a raktérbe megfelelő víz és levegő ellátás nélkül.
A kegyetlen szállítási körülmények miatt, 56 órával később a Heathrow reptéren már nem tudták megmenteni azt a 10 szerencsétlen állatot, amelyik életveszélyes állapotban került a repülőtérre. Rajtuk kívül a zsúfolt ketrecekben 2 példány már az út során kimúlt.
A kapibarik rendkívül barátságos természetükről is ismertek, így az egzotikus állatok gyűjtői között is nagy népszerűségnek örvendenek. A felnőtt példányok akár az 1 métert is elérheti, súlyuk pedig fél mázsára is rúghat. Az egész kontinensen előfordulhatnak, de a legnagyobb populáció Amazónia őserdeiben találhatóak. A vízben ennek megfelelően meglehetősen otthonosan, de a szárazföldön eléggé esetlenül mozog. Természetes környezetében a jaguárok és aligátorok jelentenek rá veszélyt, leszámítva magának a természetes élőhelyének az ember általi nagymértékű pusztítását.
A spanyol légitársaság elismerte a felelősségét a 12 vízidisznó pusztulásával végződő Lima-London járaton bekövetkezett tragédiában. A bírósági meghallgatás során Jaysen Sharp ügyész elmondta, hogy a ketreceket nem szerelték fel a szükséges vízadagolókkal, de még a szellőzésre sem fordított gondot a légitársaság, így Angliába már csak 18 élő, de rendkívül leromlott állapotú példánnyal érkezett meg a a szállítmány. Ezek közül az egyiket már a ketrecből sem tudták élve kimenteni, egy másik pedig azonnal összeesett, és az állatorvos már csak a kíméletes kimúlásban tudott segíteni. A reptér állatok fogadására kialakított területén a dolgozók mindent megtettek a szerencsétlen sorsú vízidisznók megmentéséért, de így is csak 8 túlélő folytathatta az útját Pekingbe.
A tetemek boncolása után az orvosok megállapították, hogy az állatok halálát a kiszáradás okozta. Ez különösen érthetetlen és kegyetlen hanyagságnak tűnik annak fényében, hogy az 56 órás útból az állatok több, két napot tranzit zónában töltöttek Madriban.
Edward Smith, a légitársaság védője sajnálatát fejezte ki a mészárlással felérő hanyagsággal kapcsolatban és megígérte, hogy részletesen felderítik a körülményeket és felülvizsgálják az élő állat szállítására vonatkozó szabályozásokat. Emellett a légitársaság teljes körűen elismeri a saját felelősségét az állatoknak okozott fölösleges szenvedéssel kapcsolatban.
Az angol törvények rendkívül szigorúan szankcionálják az állatkínzást, így a belső vizsgálatok mellett is minden bizonnyal komoly bírsággal kell majd számolni a társaságnak az ítélet kihirdetésekor, amire várhatóan pénteken kerül majd sor. (dailymail nyomán)